torsdag 16 juli 2009

typiskt mitt i regnet...



Lillen var i behov av shorts de varma dagarna för några veckor sen. Jag lyckades få både mönster och en gammal avlagd skjorta från svärmor och knåpade ihop ett par shorts. Jag blev hyfsat nöjd, även om jag kanske la onödigt mycket tid på att sy i en lapp bakpå shortsen där storleken framgår. Men det blev lite knappt med tyg eftersom resåren var så bred, och därför fick jag lov att sy en glipa bak där resåren skulle pillas in. Så för att dölja den glipan sydde jag sen ett litet märke, passade på att sy dit ett spöke samt sicksacka fram stl 70. Men så blev ena kantsömmen ful och vips blev jag tvungen att sätta på kantband för att känna mig nöjd. Men ja, efter allt trixande så kom jag i alla fall fram till att byxorna blev riktigt fina. Det enda är att jag tycker att resåren blev i bredaste laget, så nästa gång jag köper resår ska jag ta en som är lite smalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar