onsdag 15 april 2009

snyggo

Har gett mig på att sy en sweatshirt och blev hyfsat nöjd med resultatet. Bilden är tyvärr lite mörk, och det är svårt med så små livemodeller som inte kan stå på egen hand :) Tröjan är lite hood-stil fast utan luvan men med en magficka mitt på. Tyget är rött och svart med små Simba-lejon på och som mudd har jag använt ett ekologiskt bomullstyg som inte egentligen är tänkt som muddväv men som funkade alldeles utmärkt.
Jag sydde i storlek 80 trots att 70 hade varit mycket bättre, nästa gång ska jag nog lita på storlekarna och sy nåt som lillen kan ha nu. Trots att mönstret var 80 så blev dock ärmarna för trånga första vändan, så det var till att sprätta och sy sömmen igen fast närmare kanten. Det gjorde som tur var susen, jag måste ha tagit för lite sömsmån eller nåt... Hur som helst, det enda lite negativa med tröjan är att den är aningens stor i halsringningen, vilket den ju säkert inte kommer vara när han växt i den ordentligt.
Mönstret är taget från ett allt om handarbete som jag lånat på biblioteket, men det är en vanlig enkel modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar