tisdag 10 november 2009

Nu är jag på G...


Okej, nu är jag igång igen. Känner mig härligt inspirerad. Ett litet problem dock - snart är det ju jul och det medför onekligen vissa begränsningar i bloggandet. Jag tänkte i och för sig inte göra så jättemånga julklappar själv - framför allt för att jag inte hinner - men jag har några planer och det är dessutom så att de planerna kommer att prioriteras framför annat.

Men det blir en senare fråga, nu vill jag visa upp min fina halsduk som jag har virkat... Det är ytterligare ett projekt med mormorsrutor, det kommer ett till innan den här månaden är slut :) Designen är helt min egen och jag har testat ett nytt sätt att fästa ihop rutorna med varandra som innebär en osynligare skarv - dock mycket mer jobb. (fast merjobbet kom nog iof delvis på grund av att det bara är en enda rad med rutor, annars tjänar man liksom in det där i längden, men jaja, en annan diskussion..) Färgerna känns helt rätt den här hösten, lila, turkos och mycket mörk blå...

Skulle jag göra något annorlunda så hade jag kanske gjort den lite bredare. Samtidigt ville jag inte ha den för bred eftersom det blir knöligt under jackan, men nåt extra varv kanske... Fast nu är ju systemet två varv innerfärg, två varv mellanfärg och två varv ytterfärg, så av rent estetiska skäl är jag nog rätt nöjd med den som den är.

// Neni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar