lördag 21 mars 2009

Ego

Nu har jag sytt en tröja till mig själv. Mönstret är från allt om handarbete nr 4/09, dvs det senaste numret. Enligt mönstret ska allt vara i samma tyg men jag valde att göra knytdelen i ett annat tyg för att "hotta upp" den lite. Jag har också gjort en bredare linning nertill, dels för att jag gillar toppar som går lite längre ner över höfterna och dels för att jag tycker det är snyggt med breda nederkanter. Det är alltså i princip ett linne som gjorts lite roligare genom att man syr till en knytdel över brösten. Bakifrån är toppen helt grå.
Det som är lite tråkigt är att det blev lite fel i den där linningen därnere, ett veck som jag missade när jag nålade, så jag har sprättat upp en bit och ska se om jag kan fixa till det. Men fasen vad svårt det är att sprätta overlock-söm!!! Hursomhelst ville jag fota och blogga först, det var nämligen mitt mål att bli klar idag och i princip så är jag ju det, bara det där lilla vecket som jag ska försöka fila bort. Sammantaget är jag dock meganöjd, toppen är i min stil och var lätt att göra, så jag skulle lätt kunna bära den här offentligt utan att skämmas, vilket ju måste vara målet :)

2 kommentarer:

  1. SUPERSNYGGT!!! :o) Hoppas att man kan lämna in beställningar snart! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. jättefin, sitter ju jättesnyggt på.

    SvaraRadera