tisdag 3 mars 2009

Vad jag kan!!

Äntligen får jag blogga om mitt allra första färdiga babyplagg. Den är kanske lite defekt, men det gör inget. Den är tagen från "allt om handarbete" nr 9/08 och är gjord i stl 70, vilket jag tyckte var att ta i eftersom lillen normalt har 62/68 i kläderna. Men det blev en tight modell, så nu har jag ritat upp mönstret i stl 80 också och de är nog det jag får använda mig av framöver...
Har lärt mig massor, funderar framför allt på att ta bredare kantband nästa gång för att slippa småpillet. Ärmkanterna fattar jag fortfarande inte hur man ska göra, det är ju en sån liten cirkel så det är nästan omöjligt med min maskin. Måste efterforska om det finns nåt enklare sätt än det jag använde. Annars gick allt enligt plan, jag har förvisso vänt avigsidan på tyget ut eftersom jag trodde det var liksidigt, men det märks inte ens så jag låtsas som att det regnar.. Jaja, alla sneda sömmar till trots är jag galet nöjd, och med lite övning ska jag nog kunna producera ett par helt ok bodys... Nu måste jag dock återgå till dopklänningen samt lite annat kul jag har på gång, men det ska jag inte skvallra mer om nu...

1 kommentar:

  1. Jättefin blev den ju! Enklast är nog att sy på kantningen i ärmen innan man syr ihop den.

    SvaraRadera