tisdag 17 mars 2009

smakportioner



Snart är det dags för lillen med smakportioner, och då behövs såklart en hakklapp. Denna har jag sytt efter eget mönster. Eftersom lillen sover fick nallen agera modell... Tyget är vaxduk, hittde en slatt i 10-kronors-korgen på Ohlssons och tänkte att den skulle bli perfekt. Har en ficka nertill och på nåt sätt fick jag till ett kul mönster av det hela.. Det var inte alls meningen, haha.. Kantbandet är grönt bomullstyg, jag tänkte först ha mörkblått eftersom jag hade det hemma men den biten var lite för kort så jag gjorde ett eget kantband.. Fasen vad svårt det är med kantband, nästa gång tar jag nog ett färdigt ändå.. Det var knivigt att få till alla böjningar men till slut blev jag hyfsat fel, och fortfarande har jag överseende med att sömmarna blir lite sneda ibland :)

Haklappen är dessutom vändbar, baksidan är en gammal handduk som jag har klippt sönder.. Fästet blev kardborrband.

3 kommentarer:

  1. gud vad fin! den ser faktiskt köpt ut.
    och vad bra att du fixat så att man kan kommentera!

    SvaraRadera
  2. Tack mini :) Nu har jag dessutom fått mitt första nummer av allt om handarbete så nu är jag taggad att börja sy saker till mig själv..

    SvaraRadera
  3. Eller förlåt, jag menar att jag är pepp... ;)

    SvaraRadera