onsdag 25 mars 2009

återvinning



Min gamla älsklingströja borde ha slängts för länge sen.. Jag törs knappt räkna efter hur länge jag haft den i min ägo. Nu kom jag på att den skulle kasseras och att jag kunde testa att sy om den till en body till lillen. På så sätt skulle den ju komma till användning. Jag är ganska nöjd med resultatet. Kantbandssömmarna är såååååååå fina, önskar ni kunde se dem. Kul att det går framåt. Överlappningen upptill är lite konstig, den lider av samma problem som min pyjamas jag gjorde tidigare. Jag använde pyjamasmönstret upptill och ett bodymönster nertill. Har kommit fram till nu att överlappningen på mönstret är den felande länken, jag vägrar ta ansvar :) Jag har lyckats rätta till det hyfsat i alla fall. Tyvärr så är bodyn flera storlekar för stor för lillen än så jag kan inte visa hur den sitter på, men den är ´klart godkänd. Kanske kommer det en livebild när han växer i den, det vet man aldrig. Jag slipper dock ha dåligt samvete för att jag gjort mig av med min tröja, jag har bara låtit den gå i arv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar