söndag 1 mars 2009

Mormorsrutor

Känner att jag måste kickstarta bloggandet lite så jag lägger in en bild på en filt av mormorsrutor som jag gjorde medan jag väntade sonen. Jag valde ett begränsat antal färger och gillar resultatet. Hälften av rutorna är helgrå och det berodde mest på tristess - tålamod är inte alltid min grej - men resultatet blev jättera. Runt rutorna har jag virkat fyra stolpvarv i blått och sen tre varv fastmaskor i grått.
För den som undrar hur man gör mormorsrutor finns en bra beskrivning här.

2 kommentarer:

  1. Superfin filt! Jag har också tänkt virka en sån nån dag. Tack för tips om var jag kan hitta en beskrivning!

    Hittade hit via sytråden på FL förresten. :) Skoj med en till bloggande sömmerska!

    ~ Linda

    SvaraRadera
  2. En av de snyggaste mormosfiltarna jag sett! Jämna fina rutor och härligt avskalad färgkombo. :-)

    SvaraRadera