torsdag 12 mars 2009

Många sena nätter


Ojoj, jag har blivit en riktig nattuggla.. Men det måste man kanske om man ska hinna sy nåt. Jag är i alla fall klar med pyjamasen nu, tror jag nämnt den i ett tidigare inlägg. Tyvärr så sover min provdocka för tillfället så ni får inte se hur den ser ut på - tro mig, jag är lika nyfiken jag... Blir den väldigt fin på så bloggar jag kanske om det imorgon, haha... Detta är ju helt klart beroendeframkallande.


För att säga nåt om pyjamasen så är den gjord i ett randigt jerseytyg och kantbanden är av ett mörkgrått jersey. Jag gjorde mina egna kantband den här gången, tyckte bomullsbandet blev så hårt. Detta blev mycket bättre och nu har jag lärt mig hur jag ska få det hyfsat snyggt så med lite övning ska nog detta bli bra.. Upptill är det en.. hm... kantövervikning kan vi kalla det, och nertill är det knäppning längs hela vägen så att man lätt kan byta blöja om det skulle behövas. Jag är dock lite fundersam, tycker benen ser lite korta ut, men vi får väl säga att det är en kortpyjamas i så fall, och så får jag göra längre ben till nästa gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar